forexport

24 Avg, 2021

2021

— Autor forexport @ 17:45
Naslov predstavlja godinu u kojoj pišem ovaj podnesak. Dajte, znam da je ovo pomalo forsirani hrvatski, ali oprostite mi: nisam htio da zvuči na nacionalističkoj osnovi. Ja se osjećam svjetski čovjek i ljude dijelim na dobre i loše. U svakom rodu se mogu naći i jedni i drugi. U biti mi nije namjera pisati o samoj godini; svi znate kakva nevolja nas prati već više od godinu dana. Samo za memoriju, da spomenem da sam se cijepio: dvije doze Pfizera. Nisam baš imao puno volje, ali sam zaključio da je oportuno to uraditi. Prijetili su se da ako nisi cijepljen, nećeš moći puno toga raditi. Ma zamisli molim te. Puste prijetnje. U Hrvatsku sam ušao bez ikakve kontrole. Jučer sam se vratio, to jeste ušao u Italiju. Pogodili ste: nitko ništa ne kontrolira. Njihov rezon je da ljudi neće riskirati da idu na put ako nisu cijepljeni, pa će zbog toga žrtvovati, za društvo i nauku. Ne podnosim ih (političare), ali na kraju moram priznati da njihova metoda funkcionira. Uvijek pobjeđuju!

Dva tjedan odmora, od toga većina u Rijeci. Mama, tata i prijatelji, posebno oni iz Sjedinjenih Država. Oni su nam naj i koliko smo god daleko, po ljeti se vidimo svake godine. S njima smo išli na kupanje i napravili jedan izlet u unutrašnjost Istre. Ako niste nikada bili, preporučujem od srca. Mala mjestašca, lijepa priroda, ugodni ljudi i vrlo dobra hrana. S hranom riskirate puno manje u odnosu na neki veliku turistički centar na moru. Tamo vam serviraju sve i svašta i masno naplate. S njima smo izašli i na jednu gala večeru u Opatiji. Restoran Bevanda je smatran jednim od najboljih u Hrvatskoj. Ambijent je jako lijep, a o ostalome možemo raspravljati. Cijene izgledaju previsoke u odnosu na ono što se dobije. Večera je bila interesantna jer je platio moj prijatelj, ali s mojim novcem. Prošle godine smo se kladili tko će postati novi predsjednik Sjedinjenih Država, a budući da sam ja izgubio, shvaćate da mi se novi predsjednik ne sviđa puno; pogledajte samo zbivanja u Afganistanu, a ima i puno drugih, pa ćete možda shvatiti zašto.

Ljeto 2021 - pogled na Jadransko more

Da nam boravak u Rijeci ne bude predugačak i postane dosadan, uputili smo se u Liku, u zonu Plitvičkih jezera, kod ženinih. Tri noći. Odlučili smo da ćemo dogodine malo skratiti. Ni njihova brlja, lagana rakija od šljive (između 20 i 25% alkohola), nije ono što je nekada bila, a ni šljive više ne rađaju kao u prošlosti. Prije je bila jedna loša godina, pa jedna dobra, a sada su učestalije one gdje na stablu ne možeš pronaći niti jedan plod. Ovo ljeto je prilično vruće, pa moram reći da se u Lici dobro spava: treba se pokriti i s malo debljim prekrivačem. Prvo večer smo proveli u jednom baru s Vladom, bratićem od supruge, likom koji me je inspirirao da otvorim forexport, odnosno ovaj blog. U početku ga je praktično on pisao, indirektno, a onda je ta teška dužnost ostala na meni. Rezultat nije najbolji, ali morate priznati da sam ustrajan. U dvanaestom mjesecu ove godine će biti 10 godina od kako ovdje netko šara. Za tu priliku morat ću si napraviti jednu tortu s deset svjećica.

Zatim smo se spustili do Zadra. S novim autoputom koji prolazi kroz Liku, s plitvica se stigne za manje od sat i pol vremena, uz uvjet da ne naletite na zastoj zbog preintenzivnog prometa kod tunela Sveti Rok. Imamo dobre prijatelje u Milanu. On je iz Napulja, a ona je Dalmatinka. U Zadru ima roditeljsku kući i već na godinama pozivaju da ih posjetimo. Kako ove godine nismo imali previše toga u planu, odlučili smo prihvatiti poziv. Prespavali smo dvije noći. Stigli smo na ručak i uz obilje pive je morao pasti i roštilj. Moram priznati da ovi iz Napulja znaju kako se to radi: kotlete su bile izvrsne, a i par ćevapa domaće proizvodnje ja dao svoj doprinos. Uvečer smo prošetali po centru grada i još jednom se uvjerili u njegovu raznolikost i ljepotu. Morske orgulje su svirale kao da je netko upravo skladao melodiju za njih. Sutradan su se stvari malo iskomplicirale. Trebali smo svi zajedno napraviti jedan izlet na neki od okolnih otoka, ali je neočekivano ispalo da su taj dan otpustili iz bolnice njenu majku; imala je dosta složenu operaciju kičme. Tako smo morali prilagoditi plan. Ujutro smo nas dvojca muških otišli na ribarnicu i kupili dagnje. Odnijeli smo ih na more i tamo očistili, a zatim se i okupali. Kako je bilo jako toplo, nakon kupanja je palo i jedno hladno Karlovačko.

Nakon ručka, naša prijateljica je ostala da pazi na mamu, a nas troje smo se zaputili na rijeku Zrmanju, u blizini Obrovca. Plažni objekt, sa suncobranima, ležaljkama i svim onima što to prati, s tom razlikom da se kupa u rijeci, a ne u moru. Voda je bila relativno topla, iako hladnija od one morske. Meni se je čak i više svidjelo nego more zbog zelenila i blagih boja ambijenta, a tome je pridonio i opuštajući zvuk rijeke koja teče. Uz to, na moru sam prilično često, dok mi je ovo možda treći puta u životu da se kupam u rijeci. Još jedan ugodnost se sastojala u tome da je konobar šetao među suncobranima i raznosio pivo, pa se nisam morao dizati i ići do bara. Tako su konobara zaboljele noge, a ne mene; uostalom, za to je i plaćen. Bio je brz, uslužan i simpatičan, pa je na kraju dobio i pristojnu napojnicu.

Slijedio je povratak za Rijeku, gdje smo proveli još tri dana. Iskoristio sam priliku da vidim još dva prijatelja: s onim iz Amerika, to smo ukupno na 3. Opet jedan dan u Istri. Supruga je negdje otkrila da netko tamo proizvodi čaj i ulje od industrijske konoplje. To je ona stvar koja bi se inače pušila, ali je industrijska i nedostaje joj neki sastojak da bi bila ono što bi trebala biti. U dvije riješi, s njim ne možeš furati film. Pozdravili smo se sa svima i u nedjelju ujutro krenuli za Milano. Dolazak je bio dosta naporan i trebalo nam je nekih 9 sati. Ovaj puta smo čekali nekih sat vremena na slovenskoj granici i zatim je sve teklo glatko. Eto, u par riječi kako je prošao moj godišnji ove godine. Nadam se da će mi supruga pokloniti koju sliku sa svog mobitela, da obogatim ovaj sadržaj s pokojom vizualnom informacijom.